niedziela, 24 lutego 2013

Kukurydziane spaghetti z pomidorową salsą

Jako bezglutenowiec i osoba uczulona na większość produktów wybrałam makaron kukurydziany, który pozostał mi jeszcze po jednej z wizyt we Włoszech u mojej przyjaciółki. W Polsce nie mogłam za bardzo znaleźć dobrego makaronu kukurydzianego, bez jajek i innych domieszek, a tam miłe zaskoczenie, wiec kilka razy w walizce miałam jakieś opakowanie :)




Potrzebujecie makaron kukurydziany, który po prostu gotujemy w osolonej wodzie, odcedzamy, mieszamy z salsą pomidorową i na koniec zamiast parmezanu ścieramy na tarce zamrożoną cytrynę. Dodaje wspaniałej świeżości i idealnie pasuje do tego dania. Wystarczy cytrynę sparzoną wrzątkiem włożyć do zamrażalnika i używać kiedy macie ochotę. Nadaje się też do wielu innych potraw.

Salsa pomidorowa:

- 1 cebula
- 1 ząbek czosnku
- 1 puszka krojonych pomidorów / kilka świeżych pomidorów
- kilka igieł świeżego rozmarynu
- kilka listków świeżej bazylii
- łyżeczka brązowego cukru
- trochę soku z cytryny
- sól
- odrobina oleju kukurydzianego /oliwy
- mrożona starta cytryna

Na odrobinie oliwy podsmażamy pokrojoną cebulkę, dodajemy pomidory, wyciśnięty czosnek, rozmaryn, sól, cukier i sok z cytryny. Dusimy wszystko ok. 10 min. Zdejmujemy z kuchenki, dodajemy listki bazylii i miksujemy wszystko. Na koniec posypujemy utartą mrożoną cytryną.





1 komentarz:

  1. salsę robi się z surowych pomidorów (RAW z definicji :)), a to jest sos pomidorowy do makaronu, pyszny na pewno

    OdpowiedzUsuń