poniedziałek, 9 grudnia 2013

Zupa z czerwonej soczewicy z imbirem i mlekiem kokosowym

Kolejna rozgrzewająca zupa na zimowe dni. Zdrowa czerwona soczewica, o której właściwościach pisałam już przy okazji posta o pasztecie z soczewicy. Dziś aromatyczna zupa ze świeżo tartym imbirem, cynamonem i mlekiem kokosowym. Do wykonania w 30 minut ;)

Potrzebujecie:

- trzy garści suchej czerwonej soczewicy
- 1 cebulę
- świeży korzeń imbiru
- 1 łyżeczkę cynamonu
- 1 łyżeczkę chilli
- sól
- olej kokosowy lub inny
- 3-4 łyżki mleka kokosowego
- wiórki kokosowe
- ewentualnie kolendra ( ja uwielbiam i do tej zupy jak najbardziej pasuje)



W garnku rozpuszczamy olej i wrzucamy pokrojoną w piórka cebulę. Dodajemy cynamon, chilli, sól i ucieramy świeży korzeń imbiru. Wszystko mieszamy by się nie przypaliło i podsmażamy ok. 5 minut. 





Następnie wsypujemy do naszego garnka suchą, czerwoną soczewicę i wszystko zalewamy ok. 1 lirem wrzątku.



Gotujemy ok. 15 minut, by soczewica zmiękła. Odstawiamy garnek i dodajemy mleko kokosowe i garść wiórków kokosowych. Przelewamy zupę do blendera i dokładnie miksujemy. Przelewamy zupę znowu do garnka, podgrzewamy i próbujemy czy jest dla nas wystarczająco doprawiona. Jeśli nie doprawiamy.

Ja do miksowania w blenderze dodałam również kolendrę, ale wiem, że nie wszyscy ją lubią, więc zróbcie według własnego uznania. W każdym razie bez kolendry też jest dobra ;)
Smacznego !








1 komentarz:

  1. bardzo dobra zupka wyszła,
    chciałem osiągnąć efekt zupy-krem, więc dodałem jeszcze przed blendowaniem trochę ciecierzycy, żeby ją zagęścić
    dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń