środa, 1 maja 2013

Zupa jabłko-ziemniak :)

Dzisiaj pogoda u nas smętna. Od rana pada deszcz. Na taki dzień pyszna zupa z niecodziennym połączeniem składników - jabłka + ziemniaczki. Wyszła świetna, ciekawy i nowy jak dla mnie smak. Sami się przekonajcie :)

Potrzebujecie:

- 2-3 jabłka
- 1 kg ziemniaków
- 1-2 czerwone cebule
- 3-4 rozkruszone kuleczki ziela angielskiego (ja użyłam moździerza )
- 1-2 łyżki soku z cytryny
- 1 litr bulionu warzywnego zrobionego własnoręcznie lub z warzywnej kostki
- olej kokosowy/oliwa
- świeża bazylia


W garnku rozgrzewamy olej kokosowy. Wrzucamy obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki i obraną i pokrojoną w półksiężyce cebulę. Smażymy 5-7 minut.


Dodajemy litr bulionu, sok z cytryny, pokruszone ziele angielskie, obrane i pokrojone w kostkę jabłka. Gotujemy 10-15 minut tak by ziemniaki nie były surowe.


Odlewamy 2-3 chochelki do miski, dodajemy parę gałązek bazylii i miksujemy. Zmiksowaną część wlewamy do garnka, co spowoduje zagęszczenie naszej zupy.


Mieszamy wszystko, podgrzewamy dobrze, nalewamy do miseczek i dekorujemy bazylią. Smacznego !


6 komentarzy:

  1. ciekawa "kombinacja" :) i jaki piekny usmieszek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. interesujacy pomysl, chetnie bym sprobowala troszeczke:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam zrobienie tej zupy, połączenie składników jest ciekawe i efekt końcowy naprawdę dobry :)

      Usuń
  3. zapraszam do konkursu zupowego i akcji na durszlaku. szczegóły na moim blogu http://nietylkopasta.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. zrobiłam i muszę potwierdzić - przepyszka! uwielbiam zupy z przewagą ziemniaków, a połączenie z jabłkiem i cebulką - rewelacja. ja dodałam trochę majeranku do tego. będę często robić <3 dziękuję za super przepis.
    Magda

    OdpowiedzUsuń